måndag 12 november 2012

Test av dumfot och armhävningslycka.

Egentligen är jag fortfarande inte helt OK utifrån och in. Det är någonting som tjorvar lite i halsen, men jag har inte ont, så jag valde trots lite halstjorv, att köra ett litet lätt pass.

Körde lager på lager och gav mig ut i eftermiddagsmörkret. Eftersom jag inte äger någon reflexväst (måste införskaffa!), så vågade jag mig inte ut på vägarna, utan höll mig i parken i närheten. Min vänstra fot är fortfarande långt ifrån bra, så det här passet ägnade jag åt att testa lite gränser för foten. Resultatet blev ganska nedslående, att jogga går inte så bra. Avståndet mellan två lyckstolpar var den sträcka som jag klarade som längst, innan jag fick antydan till ont. Så jag gick, joggade några steg, gick, hoppade lite och fortsatte att sedan att gå. Så höll jag på, blev inte ett dugg svettig, men man måste ju börja någonstans.

Det är nu tre månader sedan jag skadade foten, och det känns som att jag inte har kommit någonstans. Less på att inte kunna jogga och springa, och otroligt less på att ha ont.

Efter "promenaden" gick jag in och ville smaka på lite svett, så därför körde jag ett litet överkroppspass som fick mig att svettas lite. Bland annat fixade jag 33 armhävningar på tå! Dock lite vila mellan de fem seten, men ändå! På tå! Uppochhoppa har en armhävningsutmaning som jag precis har hoppat på, de är inne på vecka fem, medan jag bara är inne på vecka ett, dag två. Men vad gör det?! :)

Nu dusch och välförtjänt middag!

Den nyköpta mössan är bästa köpet på länge! Så skön.

Fyra fjuttiga varv. Lite besviken är jag på dumfoten som inte fixade mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...