tisdag 12 juni 2012

Heelt slut!

Igår var första dagen på mitt sommarjobb som personlig assistent. Och en sak är säker, det kommer bli en tuff sommar. Jobbet är roligt, men tungt! Har idag kört ett pass på 10,5 h, och imorgon väntar 11 h tillsammans med min brukare. Samtidigt som det känns bra att ha långpass tillsammans med brukaren, så är det påfrestande. Nåväl, sommaren kommer nog bli bra ändå. Min brukare tycker väldigt mycket om musik och har ett riktigt bra taktsinne. Vi kommer nog komma bra överrens, hon och jag.

I slutet av mitt jobbpass så smsade jag min mamma och frågade ifall hon var sugen på att träna efter att jag hade kommit hem, och det var hon. Så sista timmen på jobbet flög jag iväg till träningspassens rike och jag gick runt och plockade ihop ett litet träningspass i huvudet. Benen skulle få sig en genomkörare.

Och det fick dem, med råge!

Vi tog en PW till Herosvallen, körde upphopp på läkaren, utfall och grodhopp på grusplanen, gjorde massa dips och tog sedan en PW/jogg tillbaka hem för att avsluta med rak- och sidoplanka och armhävningar. Armhävningarna gjorde jag enligt mitt utmaningsschema, där jag är framme vid dag 1, vecka 2. Måste säga att jag blir så imponerad utav mig själv, att märka att jag bara blir starkare och starkare! Mitt nya träningsmotto, som även finns tryckta på massa linnen på fitnessguru: "Strong is the new skinny." Så bra, så rätt!

Har även lyckats hoppa på en annan utmaning, ehm.. Nämligen den här. Det går ut på att köra plankan fem dagar i veckan. Man kör tre "cirklar" varje dag, och varje set till max. En cirkel är först den vanliga raka plankan, sedan sidoplanka på höger för att avsluta cirkeln med sidoplanka på vänster sida. Kommer bli intressant att se hur stor skillnad det kommer bli! En "före-bild" är tagen, så nu är det bara att uthärda plankutmaningen i fyra veckor så att man kan jämföra!

tumme upp
Verkar som att tummen är min grej. Stay positive!


1 kommentar:

  1. Plankutmaningen antagen! Vad sägs om att hoppa på 200 sqats också? ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...