fredag 11 maj 2012

Dalahelg.

Regnet, det bara öser ner medan jag sitter inne i värmen på tåget som ska ta mig till dalarna. Riktigt mysigt!

Jag hade tänkt packa ner träningskläderna för att kunna känna på andra springspår än mitt vanliga i Vässan, men vaknade med en röd och irriterad hals, och med en snuvig näsa. Så, träningskläderna fick stanna hemma, och jag har nu en riktig vilohelg framför mig. Underbart!

Igår var en riktigt härlig dag. Vi hade som jag skrev igår, idrottsdag på skolan. Otroligt roligt! Både det att få lämna skolans lokaler för en dag, och att få göra någonting helt annat än skoluppgifter. Dessutom ger det en härlig sammanhållning för alla som deltar under dagen.

Att få vara med i ett lag, och att känna sig behövd, är en fantastisk känsla. Kanske speciellt för någon som jag, som alltid har avskytt sporter som basket, eftersom jag alltid har känt mig sämst. Jag och bollar har som aldrig riktigt hört ihop. :)
Men igår, när jag riktigt gav mig in i leken, och körde järnet, så hade jag sjukt roligt. Min rädsla för att spela basket är härmed lite mer dämpad än innan! Härligt! Sjukt stolt över mig själv är jag också!

Nu ska jag fortsätta att titta ut på regnet genom tågets fönsterruta. Ha en mysig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...