söndag 27 maj 2012

Min mamma.

Idag är det mors dag, och alla mödrar bör hyllas. Därmed vill jag såklart passa på att nämna min fina mamma, och berätta att jag är evigt tacksam över att få ha min mamma, som just min mamma. Hon är något av det finaste jag har, och jag är så stolt över att kunna peka på min mamma och säga att, det där, det är min mamma. Min starka, modiga mamma.

Under min uppväxt så har min mamma (och pappa) fyllt mig och mina tre syskon med värdefulla värderingar, värderingar som jag fortfarande idag stenhårt tror på. Att hjälpa andra, att ha förmågan att tänka utanför ramarna, och att tro på mig själv som människa, är några av sakerna som jag har fått lära mig av mina föräldrar. Idag jobbar min mamma som rektor på en grundskola i Dalarna, och jag är djupt imponerad över det jobb hon gör där, och över de modiga beslut hon fattar. Min mamma visar gång på gång att allt är möjligt, och får mig att vilja bli mer lik henne.

Till alla er mödrar där ute, sträck på er och var stolta!

Till min mamma,
Tack för att du är just min mamma. 
Du är unik, och jag älskar dig.

1 kommentar:

  1. Tack min älskade fina dotter! Det är en ära att få vara din mamma. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...