lördag 1 september 2012

Hälsa.

Att må bra i kropp och själ är viktigt för mig. Och idag har jag fått ha en hel dag, full av egentid och reflektion. Som jag redan har skrivit, så har jag varit på gymmet och fått mig en ordentlig omgång, vilket gav mig en härlig energi till att ta mig ut i skogen.

Trots en opålitlig och ranglig fot, så gav jag mig ut i skogen som ligger ett stenkast bort. Tog med mig en liten burk för eventuella skatter, och skatter, det hittade jag! Dock efter lite kämpande. ;) Märks att jag är sent ute, men jag har inte kunnat ta mig ut och gå på ojämn mark med foten, förrän nu. Så jag fick ta det jag hittade, vilket inte var speciellt mycket. Antar att det fortfarande finns fantastiska mängder blåbär ute i skogen, men man lär avvika från stigarna då. ;) Men, det är helt otroligt fantastiskt att vara ensam ute i skogen. Tystnaden och lugnet gör mig så gott, tankarna rensas, och jag fylls på med ny energi.

Några bär, är bättre än inga bär!

Blåbär som har genomgått en hård Moa-rensning, och är redo för att frysas in.

Efter skogspromenaden tyckte jag att jag förtjänade en riktigt god middag, och med härlig inspiration från Linda, som åt citronboostad nötfärs med vitlökscouscous igår, så tog jag receptet nästan rakt av och gjorde detsamma idag. Fantastiskt gott! Dock byttes couscousen ut mot quinoa, eftersom couscous inte är glutenfritt.

Riktigt gott, och precis vad min mage ville ha!

Som avslutning på denna härliga dag, så ägnar jag lite tid tillsammans med Doctor Who och med en skål godis. Bara för att jag är så himla bra! 

Goooodis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...