torsdag 26 juli 2012

Barken runt.

Dagens konditionspass bestod av cykling. Jag och min mor hade bestämt oss för att runda Norra Barken. Första delen ner till Söderbärke var riktigt jobbig, då det var fullt med vägarbeten som gjorde att vägen mest bestod av grus. Låt mig säga en sak. Jag tycker INTE om att cykla på grusvägar. Speciellt inte grusvägar där många bilister kör. Det blir dammigt.

Sedan körde vi fel. Fel, som skulle kunnat varit rätt. Men som var fel. +3,5km. Tack för den, mamma.

Väl nere i Söderbärke pausade vi lite och köpte oss någonting att dricka, för att sedan hoppa på cyklarna igen. Sträckan Söderbärke-Smedjebacken gick väldigt fort, och det var väldigt mycket roligare att köra på bättre vägar. Trots att jag har bott ett gäng år här, så har jag aldrig cyklat denna rundan innan idag. Bättre sent än aldrig!

Nu har jag ont i rumpan av min stenhårda sadel, och är redo för ytterligare ett nattpass! 




Snyggt märke av hjälmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...