fredag 20 juli 2012

Do it yourself TRX.

Det går som en löpeld kring träningsbloggarna att göra en egen TRX istället för att köpa en, och eftersom jag är sugen på att testa TRX lite mer än bara på gymmet, så hakade jag på trenden! Och eftersom det bara regnar idag, så passade jag på att knåpa ihop min.

TRX suspension training är ett träningsätt där man använder sin egen kroppsvikt för att utföra olika funktionella övningar för att utveckla styrka, uthållighet, smidighet och balas. Sjukt bra träning, om man frågar mig. Inte blir det sämre av tanken på att den inte tar någon som helst plats, vilket gör att det är lätt att ta med sig.

Tre spännband, en karbinhake och ett hopprep!

Färdig och redo att användas.

Sugen på att göra en egen? På den här sidan beskrivs det bra, och i videon nedanför blir allt lite mer tydligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...