tisdag 17 juli 2012

Hjärnspöken.

Det är så otroligt sjukt svårt att komma igång när man inte har någon träningslust. Det tog mig hela förmiddagen innan jag gick och satte på mig träningskläderna, och sedan satt jag minst en timme i träningskläderna, innan jag tog min rumpa ut på gården. Väl ute gick jag några varv runt huset och konstaterade att det snart nog skulle bli regn, och att det skulle vara lite trist att bli blöt av det eventuella regnet när jag tränade. Vilket egentligen bara var skitsnack och undanflykter. Jag tycker att det är härligt att träna i ett lätt regn, älskar hur det kyler av min varma och svettiga kropp.

När jag väl hade övertalat mig om att jag bara håller på med undanflykter och tönterier, så hämtade jag min kettlebell och körde ett kort, men intensivt pass. Det var så himla skönt! Inser att jag måste köpa fler kettlebells, då min är i det allra lättaste laget. Men hey, man måste ju börja någonstans. :)

Efter passet pumpade jag ur det sista krafterna med att bära och hugga ved. Kanske inte det smartaste, med tanke på att jag var så geleaktig i armarna, och hade inte riktigt full kontroll över mina rörelser. Men det gick bra. Inga fingrar borta!

Nu efteråt är jag (som vanligt) sjukt nöjd med mig själv, och sugen på nästa pass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...