lördag 11 augusti 2012

Köttfärs Bombay.

Ibland blir det bara så bra. Maten, alltså. Idag var en sådan dag. Jag hade hittat receptet för länge sedan hos Annie, och blev förälskad direkt.

Köttfärs Bombay
500 g nötfärs
1/3 st purjolök
2 st schalottenlökar
2 tsk garam masala
1 burk cocktailtomater
2 dl turkisk yoghurt
1/2 dl chilisås
1 st finhackad röd paprika
salt
1 dl russin
1 dl naturella nötter av valfri karaktär

Bryn köttfärsen tillsammans med löken, och häv sedan i garam marsala. 
Tillsätt sedan tomaterna, den turkiska yoghurten, chilisåsen och paprika. 
Smaka av och salta efter smak.
Puttra ett gäng minuter.
Innan servering strös russin och nötter över. Jag strödde även över lite kokosflingor. Rekommenderas! 

Till detta åt jag vit quinoa och en härlig sallad på lite allt möjligt av det jag hittade i kylskåpet och skafferiet. Låt väl smakas!


Definitivt en rätt som lätt får 8 av 10 smakbomber av mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...