torsdag 16 augusti 2012

Oh, nej!

Med mindre än två veckor kvar till Blodomloppet, så händer det som inte får hända. Foten stukas ordentligt.

Vi var som sagt ute på Björnö idag och hade utedag med skolan. Det var underbart väder och många glada miner. Jag valde att promenera ut dit ifrån skolan, vilket gav mig en härlig morgontur på en och en halv timme. Väl där bjöds det på 2,5 km tipspromenad och fika, vilket var en härligt trevlig uppvärmning. Det är inte så ofta som man får tillfälle att umgås med lärarna och skolkompisarna utanför klassrummet, så dagar som denna gör mycket för sammanhållningen.

Efter tipspromenaden så var det dags för 5 km-spåret. Jag och Max, som också ska springa Blodomloppet, gav oss iväg tillsammans. Efter ungefär en kilometer eller så, så kom vi till ett litet utomhusgym, där jag stannade för att göra några övningar medan Max sprang vidare. Jag hoppade direkt upp på en stock och började göra några balansövningar, vilket gick förvånansvärt bra. Eller, ja. Tills jag föll. Osäker på ifall jag tappade balansen, eller ifall jag halkade lite. Plötsligt låg jag bara på backen med ansiktet i jorden, och med en fot som kändes konstig. Mest skraj var jag för att jag hade skadat mina glasögon, men efter att jag hade checkat dom så märker jag att foten inte lyder mig. En titt neråt foten slutade i att tårarna sprutade, chocken över att se en golfboll på vristen var tydligen större än vad jag kunde hantera just då. Efter tårarna så kom skrattet. Jag kände ingen smärta över huvud taget, och vad kan man göra annars än att skratta åt eländet?

Nu ligger jag nerbäddad hemma i soffan med foten i högläge och en påse ärtor på vristen och har riktigt ont. Tårarna kommer och går, och smärtan, ja, den består!

Min vackra, vackra vrist.

4 kommentarer:

  1. Krya på dig! Hoppas att det hinner lägga sig till Blodomloppet. KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! Jag hoppas också att det hinner lägga sig innan vi far till Göteborg! Vore hemskt att missa körresan för något sånt här.

    SvaraRadera
  3. Jäkla otur och skit och alltihop. Hoppas du får ett bra svar imorgon och slipper rehabträna upp en ledbandslös vrist. Håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Jag pratade precis med både sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen, och på sjukvårdsupplysningen så sa dom att jag borde ändå kolla upp det medan vårdcentralen tyckte att jag skulle återkomma ifall det blev värre. Så nu ligger jag här och bara ligger.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...